torsdag 10 oktober 2013

Harvard Business School


Idag har jag träffat professor Lynda Applegate. Hon är också Faculty Chair för Harvard Business School och de skräddarsydda utbildningar som ges för chefer och företagsägare (Business Owner Portfolio of executive programs). De här utbildningarna har verkligen varit en succé för Harvard som årligen har tusentals sökande från hela världen till sina program. En del av er vet säkert att en av SIIRs vänner (Niklas Hedin) precis har påbörjat en utbildning inom det här programmet.

Det var ett givande besök hos Professor Applegate och det visade sig att vi delade många intressen: innovationer, teknologi, beslutsfattande, affärsmodeller och affärsutveckling. Det som gjort henne särskilt känd och framgångsrik som forskare handlar om hur IT påverkar marknader och företag, e-handelns utveckling och hur IT möjliggjort en mer flexibel och anpassningsbar företagsmiljö.

Det var en särskild känsla att befinna sig på Harvard och som jag sa till en god vän: jag kände mig smart, lycklig och privilegierad när jag var där. Häftig känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar