fredag 30 augusti 2013

Aldrig hembelysning på nätet

Varifrån svensken köper är inte riktigt så viktigt längre. När till och med stora e-handelsmotståndare, sådana personer som under flera år påstått att de minsann ALDRIG kommer att handla på nätet, gör det, ja då har det nog skett en förändring. 

Och ofta är drivkraften att handla på nätet: att man vill spara tid, slippa springa på stan, slippa ta bilen/bussen och att man vill få ett bra pris. I vart fall är det standardsvar om man frågar svenska konsumenter. Finns det då någonting som man anser sig ha riktigt svårt för att e-handla? 

Det är en frågeställning som jag funderat på en del och tycker vore dags att ställa till e-handelskunder. När jag själv funderat så kan jag nog tänka mig att köpa det mesta i en webbutik - förutom hembelysning. För det är ju verkligen en pryl som man måste se innan man köper....

Fast när jag skriver det, inser jag att tanken inte var helt färdig. För det är ju rätt drygt att släpa hem en stor lampa eller ett belysningssystem när man väl har köpt det. Då vore det ju kanonbra att kunna bestämma sig i butiken, betala och sedan få dina varor levererade (och allra helst också monterade). Om ett sådant köp är e-handel eller "vanlig" handel vet jag inte...och för mig som kund rätt ointressant. För när gränserna mellan distanshandel och fysisk handel är borta är svaret på frågan "vad kan du absolut inte tänka dig att e-handla?": INGENTING 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar