torsdag 27 juni 2013

Riktiga lakan

För inte så länge sedan var jag på auktion. Det känns skönt att ha tagit upp den vanan igen...förra året var jag en av "stammisarna" men har i år inte alls hunnit med det här nöjet. För det är otroligt kul att gå på auktion. Inte för att köpa en massa saker utan för att studera andra, titta på vackra föremål och kanske att jag köper en sak - riktiga bomullslakan och riktiga linnedukar.


För det går faktiskt inte att få tag på idag. Och jag har verkligen försökt. Köpt både svindyra Lexington och Gant-lakan, men även försökt hitta kvalitet i de större butikskedjorna -  och alltid blivit besviken. Men på auktion hittar man riktig kvalitet. Och att krypa ner i bomullslakan som är vävda på rätt sätt, nästan lite tunga, nymanglade, som doftar som bomullslakan ska och som känns lite sträva mot huden - det är lyx! 

Sedan har jag en last till. Jag älskar att ha manglade lakan och dukar i linneskåpet. Det är nog den enda platsen i hemmet som jag har ordning på. Det är en speciell känsla att öppna linneskåpet och titta på snygga staplar av manglade lakan (underlakan för sig och påslakan för sig) och rätt vikta örngott.  

Dagens citat är:

 Titta inte bakåt - det är inte dit du är på väg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar