torsdag 23 maj 2013

Brainpower och kreativitet är häftigt...

Häromdagen satt jag i godan ro på Bromma flygplats och väntade på mitt flyg. Passade på att äta en bit och rätt som det var dök det upp en kille som jag tyckte jag kände igen... Och visst var det en av våra vänner på SIIR som också befann sig i stan.

Efter ett hyfsat ordinärt evenemang på dagen blev det en fantastisk kick att tjöta med någon som sprudlar av kreativitet, energi och framför allt - tänker annorlunda!!

Min poäng med den här händelsen är följande: Vi får inte glömma bort energin och potentialen i de personliga mötena och att man borde ta sig mer tid att bara mötas, diskutera och spåna på samarbetsmöjligheter och utbyta kunskap - oavsett vilken bransch eller område man tillhör.

Dan Pink pratar om The puzzle of motivation i TED. Titta på klippet om du vill inspireras!!

Tack Janne för igår och - ja, vi kom med flyget hem, även om vi fick springa genom säkerhetskontrollen:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar