söndag 21 april 2013

Dåligt omdöme...

Kan konstatera att det senaste blogginlägget var lite kritiskt (kommenterade hur icke-innovativ handeln i Stockholm verkar vara). Eftersom jag ändå tycks vara på det humöret kan jag inte låta bli att berätta om en händelse jag var med om för en tid sedan. Det rör sig egentligen inte om handel, men förtjänar ändå att berättas...Jag var inbjuden talare inom ramen för ett evenemang arrangerat av ett modernt (trodde jag) företag.

När en större logistikkonferens startar hälsas alla deltagarna välkomna av ansvarig person. Eftersom vi befinner oss på en båt är mannen i fråga "utklädd" till sjökapten. Så långt är jag med i logiken. Men sedan blir det lite svårare...

Några minuter in i välkomnandet dyker en ung, snygg och lättklädd flicka upp på scenen. I handen håller hon en paraplydrink. Hon försöker få "kaptenens" uppmärksamhet, men han viftar bort henne och hon försvinner. Efter ytterligare någon minut kommer hon tillbaka in på scen. Den här gången går hon fram till "kaptenen" och viskar något i hans öra. "Kaptenen" och flickan försvinner bort från scenen och efter en kort stund kommer invigningstalaren tillbaka för att starta upp konferensen. Lite lätt rufsig i håret och med kaptensmössan på svaj. 

Applåder följer...Spridda skratt...Nu kan konferensen starta...Den handlar om "FRAMTIDEN"...

Eftersom jag inte är helt purung undrar säkert någon när det här ägde rum? 20 år sedan eller?? Nej! Helt nyligen. Var det roligt? Nej, det kan jag inte påstå. Undrar om någon annan tyckte det? Ibland blir jag bara sååå trött...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar