måndag 17 december 2012

Lite inspiration inför framtiden

Förra veckan träffade jag Jonas Ogvall (VD på Svensk Distanshandel). 
Jonas Ogvall Distandshandelsdagen 2012
Huvudsyftet var att göra en intervju med honom om hur han tror att "framtidens butik" kommer att se ut. Och intervju blev det, men också prat om en massa andra saker. Bland annat om Storbritannien och London, hur intressant utvecklingen är där, men också hur snabbt integreringen går vad gäller fysisk butik, e-handelsbutik och digitala lösningar. Där det centrala i framtiden kommer att vara kundens användning av informationsteknologi. 

Eftersom det snart är jul tänkte jag dela med mig lite av en del filmklipp som Jonas i sin tur tipsade om - filmklipp som på olika sätt tar utgångspunkt i prenumerationer, e-handel, m-handel och digitala innovationer på olika ställen. Här kommer några av Jonas "favvisar" (som håller på att bli mina också)... 
DollarShaveClub
Zara
Google Analytics
 
Sen pratade jag också med Pernilla Johnsson på Kairos Future i förra veckan. Hon var precis hemkommen från en kombinerad trend- och jobbresa i London. Och jag blev grön av avund när hon berättade om Burberrys nya flagship store på Regent Street. Här kommer en länk där Christopher Bailey berättar om butiken. Besöker ni London snart? Missa för all del inte det här stället!!
Pernilla Johnsson (och Malin Sundström) på Distanshandelsdagen 2012
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar