fredag 26 oktober 2012

Geten och jag /Gästblogg



Fredagens gästblogg hämtar vi direkt från verkligheten. Samtidigt tackar vi Lars Gustaf Andersson för att han ville medverka på vår blogg och berätta om hur en kund kan uppleva ett butiksbesök och mötet med förvirrande produktutbud och personal:
 
Behövde en ny plattskärmstv. 
Skulle köpa hundgodis i Knalleland. 
Intill ligger Elgiganten och jag fick idén att titta in och kolla plattskärmar. Väl framme frågade jag en trött säljare ifall han kan hjälpa mig, han pekade på plattskärmarna 30 meter bort. Jag lunkade dit och kollade förvirrat mig omkring. Alla såg likadana ut. Enda skillnaden var storleken. Tyckte jag. 

Tillbaka de 30 metrarna frågade jag säljaren om han kunde vägleda mig till rätt skärm efter mina blygsamma krav av skärm. Han replikerade och sa, läs texten som sitter i plexiramarna vid varje teve, där får du all info, svarade han. Tillbaka till plattskärmarna och plexihållarna försökte jag mig på vetenskapen att begripa htmi ingångar x 2, 28 watt SRS TruSurround, PVR via USB, 50 Hz Clear Motion Rate och VGA, LCD och Kompakt HD klar, och allt vad det heter. Jag kände mig som världens mest korkade och största nolla, fullkomligt oduglig, kan alla andra allt detta tänkte jag. Vad har jag missat genom att sitta på nämndmöten för att rädda Borås från förfulning av stadsmiljön, tänkte jag. 

Tillbaka med trötta steg sa jag åter till den trötte säljaren som såg ut som en klonad get. Inget hår på ena sidan skallen, men långt på den andra... efter mina 120 meter sa jag att jag fattade inget av texten, då vaknade den trötte säljaren till liv för han märkte väl att jag började bli lika trött som han själv. Då sa han "att jag kan gå med dig till skärmarna", nej för fan inte 30 meter till sa jag. 

Jag går hellre 100 meter till MediaMarkt sa jag och lämnade en förvånad get bakom mig...

Foto: http://www.facebook.com/#!/gustaflars?fref=ts








Gästbloggare: Lars Gustaf Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar