söndag 2 september 2012

Affärsutveckling för framtiden


Hotell Bogesund var platsen då SIIR fick vara med och presentera höstens projekt tillsammans med Ulricehamns Cityförening. Till presentationen kom ca 50 - 70 näringsidkare från Ulricehamn. Presentationen började med att Jesper Persson från IPM Ulricehamn berättade vad det är som har skett under de tre åren, som han varit med i projektet "25 000 kunder år 2020". 

Sedan presenterade Lars Wallgren halvtidsrapport från projektet "Affärsutveckling för framtiden - Ulricehamns Cityförening". Därefter fick vår "senior advisor", Gunnar Hellsten, prata om SIIR och vår verksamhet och sist men inte minst, fick jag i egenskap av projektledare, prata om projektet. 

Jag började med att berätta att "Kunder köper inte produkter - kunder är bara intresserade av nyttan med det de köper, ..........." och fortsatte en stund till, innan jag övergick till själva presentation av projektet. Efter detta påstående har åhörarnas öron växt några centimeter och alla fortsatte lyssna mycket uppmärksamt på min presentation av den utredning ska ske i SIIRs regi under september till december 2012, med presentation 31.januari 2013. Min presentation har fått applåder (roligt!). 

Efter att presentationer avslutats, gick vi in i matsalen, för att äta och mingla. Har träffat flera intressanta människor, som alla samstämmigt berättade att de ser fram mot att vi träffas under undersökningen i Ulricehamn under hösten 2012.



//Roman Tannenberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar